Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

Vi säljer endast inom Sverige.                                                    

I samband med beställning registrerar Classic Centre 4C. Cars & Caravans AB (nedan kallat Classic Centre) dina uppgifter i ett kundregister. Classic Centre kommer inte att lämna ut några uppgifter till andra företag än inom koncernen. Det kan inträffa att vi skickar dig ett nyhetsbrev när vi har något trevligt och spännande att berätta om, vilket naturligtvis enkelt går att avbeställa. Om du vill ändra dina adressuppgifter eller bli borttagen ur registret går det bra att skriva/maila till oss.

Åldersgränsen vid köp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift.

Vid leveranser utanför EU (exempelvis Norge) kan tullkostnader tillkomma och det är du som kund som ansvarar för att betala dessa. Men f.n. säljer vi endast inom Sverige.

 

Leveransvillkor

Vi skickar normalt inom 1 - 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vid eventuell slutförsäljning av en vara hör Classic Centre av sig med mail eller per telefon (kompensation utgår ej i ett sådant fall oavsett orsak). Undantaget är vissa specialartiklar som kan ha längre leveranstid vilket är angivet i produktbeskrivningen.

Vi skickar beställningar med DHL och Postnord i undantagsfall om varan ryms i brev. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras med ett fast pris oavsett vikten av 69:- upp till 10 kg och för mellan 10 och 20 Kg debiterar vi 200:-.  detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vissa specialartiklar som är extra tunga kan fraktkostnaden vara inkluderad vilket är beskrivet i produktbeskrivningen. Vid övriga ordervärde överstigande 3 000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

EJ UTHÄMTAT  PAKET: Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr (för extra tunga specialartiklar 1 500:- ) för fraktkostnaden, embalage samt vårt arbete med hantering av varorna. Vid felleverans står Classic Centre för eventuell extra fraktkostnad.

Korrekt adress etc. Detta kan tyckas självklart men du ansvarar för att du skriver in din korrekta adress, mobilnummer, mailadress etc. Gör du fel och paketet kommer i retur får du betala de fraktkostnader som uppstår alt avgift för outhämtat paket om du inte längre vill ha det.

Vid leveransnotisen får du ditt kollinummer så att du själv kan spåra det men du kan även ladda ner en app så kan du se var ditt paket från DHL är och när det ska komma till dig.

 

      

 

Transportskador
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören/chauffören alt. postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du OMGÅENDE kontakta dem och göra en skriftlig skadeanmälan. Om du missar detta riskerar du att inte få ersättning för transportskadan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Ångerrätt/Reklamation (Gäller ej företag)

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor förpackning utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor, se nedan). Ångerrätt gäller obrutna förpackningar. Tänk på om du har testat eller öppnat en förpackning eller skadat förpackningen eller varan kan prisavdrag göras vilket bedöms i det enskilda fallet efter inspektion.

Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Classic Centre löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav.

Återbetalning av varans pris och fraktkostnad sker inom 14 dagar från det att säljaren mottar meddelande om att avtalet hävts. Vid delretur förbehåller vi oss rätten att endast återbetala varans pris eftersom fraktkostnaden är samma oavsett antal och vikt.

 

UNDANTAG: Ångerrätten gäller inte för specialbeställningar, det vill säga en vara som tillverkats efter dina särskilda önskemål och/eller specifikationer eller varor som inte är lagervaror (vare sig hos Classic Centre eller dess underleverantör) som inte annars skulle tillverkats om inte du beställt varan. I samband med en beställning av en sådan vara får du som kund tydlig information om detta, det finns tydligt angivet under varans beskrivning, så var noga att läsa all information. Livsmedel, godis, underkläder eller digital media omfattas inte heller av ångerrätten. 

Vid ångerätt ska Ångerblanketten användas: http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%C3%A4lla%20och%20ladda%20ner/Lagar/Dokument/%C3%85ngerblankett_Konsumentverket_150817.pdf

 

Reklamation

Du har reklamationsrätt i 36 månader från inköpsdatum enligt konsumentköplagen. Detta förutsätter att produkten har varit behäftad med fabrikationsfel (ursprungsfel) från det datum den köptes. Har produkten utsatts för ovarsam behandling, onormalt slitage, felaktigt handhavande eller liknande under brukandet gäller inte reklamationsrätten. Efter att sex månader förflutit från inköpsdatum åligger det kunden att bevisa att felet på produkten funnits från början. Kostnad för returfrakt till oss i detta fall sker på kundens bekostnad. Vi reparerar produkten eller ersätter med en ny/likvärdig produkt och skickar den till dig på vår bekostnad. Ogiltiga reklamationer returneras utan åtgärd till kunden på kundens bekostnad. Vid en eventuell tvist följer vi ARN´s rekommendationer.

Använd Konsumentverkets blankett och skicka in den till Classic Centre INNAN du returnerar varan: http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-pa-svenska/information-och-anvisningar/fel-fordrojning-och-reklamationer/blanketter/pdf/reklamation-gallande-fel-i-vara.pdf

OBS: Kontakta oss via mail till bengt@classiccentre.se om du vill göra en reklamation. Beskriv nogrant vad som är fel och bifoga foto. När du fått besked av oss om den fortsatta processen kan du vid behov returnera varan, INTE innan. Classis Centre hämtar inte ut/löser inte ut returer utan ett skriftligt godkännande i förväg. 

 

Garanti

Classic Centre lämnar ett (1 år) års garanti.


 

Betalningsalternativ

- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/#v2

F.n. erbjuder vi ej betalning mot faktura eller delbetalning. 

- Betalningssäkerhet:

All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Läs mer på:  https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/#v2

 

Efterkrav (s.k. postförskott)

Varor kan skickas mot efterkrav via DHL. En extra avgift tas ut om 95:- per beställning/försändelse. Du betalar alltså hos ditt ombud samtidigt som du hämtar ut ditt paket. Bra om du tänker igenom ditt köp ordentligt innan så att du inte åker på att betala för outlöst paket. Läs mer under "Leveransvillkor".

Lägg din beställning i web-shopen och klicka för "Betala vid leverans med efterkrav.". 

Observera även att ditt vanliga DHL Service point kanske inte anslutit sig till Efterkravstjänsten, då många små (ICA och andra stora brukar vara med) ombud valt att stå utanför detta upplägg p.g.a. kostnaderna. Vi försöker att hitta ett ombud så nära dig som möjligt men men det kan alltså bli ett ombud en bit bort i värsta fall. Detta måste du alltså vara beredd på och var ombudet finns går inte att få reda på innan bokningen görs, tyvärr. 

OBS: Artiklar där frakten ingår och som skickas direkt från ett centrallager hem till dig är undantagna, går ej att få mot efterkrav, tyvärr. Även om du skulle lyckas med att "tvinga igenom" en sådan order kommer vi att höra av oss då du behöver lägga om ordern mot förskottsbetalning.

 


Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms, plus fraktkostnad och ev. andra avgifter.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. OBS: Om du inte anger ditt mobilnummer (eller skriver fel) kan det innebära problem för dig och en extra kostnad om paketet går i retur.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Ändringar

Vi förbehåller oss rätten till ändringar som ligger utanför vår kontroll, ex. hos partners som kan ändra sina villkor.

 

Drift & produktion:  Wikinggruppen