Produkten har blivit tillagd i varukorgen

OBS: Läs vår GDPR-policy längst ner.

Köp- och leveransvillkor

Vi säljer endast inom SVERIGE!                                                   

I samband med beställning registrerar Classic Centre 4C. Cars & Caravans AB (nedan kallat Classic Centre) dina uppgifter i ett kundregister. Classic Centre kommer inte att lämna ut några uppgifter till andra företag än inom koncernen. Det kan inträffa att vi skickar dig ett nyhetsbrev när vi har något trevligt och spännande att berätta om, vilket naturligtvis enkelt går att avbeställa. Om du vill ändra dina adressuppgifter eller bli borttagen ur registret går det bra att skriva/maila till oss.

Åldersgränsen vid köp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift.

Vid leveranser utanför EU (exempelvis Norge) kan tullkostnader tillkomma och det är du som kund som ansvarar för att betala dessa. Men f.n. säljer vi endast inom Sverige.

 

Leveransvillkor

Vi skickar normalt inom 1 - 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Vid eventuell slutförsäljning av en vara hör Classic Centre av sig med mail eller per telefon (kompensation utgår ej i ett sådant fall oavsett orsak). Undantaget är vissa specialartiklar som kan ha längre leveranstid vilket är angivet i produktbeskrivningen.

Vi skickar beställningar med DHL och Postnord i undantagsfall om varan ryms i brev. När våra artiklar skickas direkt från tillverkare/grossist sker detta med deras fraktpartner vilket varierar. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras med ett fast pris oavsett vikten av 69:- upp till 10 kg och för mellan 10 och 20 Kg debiterar vi 200:-.  detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vissa specialartiklar som är extra tunga kan fraktkostnaden vara inkluderad vilket är beskrivet i produktbeskrivningen. Vid övriga ordervärde överstigande 3 000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

EJ UTHÄMTAT  PAKET: Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 350 kr (för extra tunga specialartiklar 1 500:- ) för fraktkostnaden, embalage samt vårt arbete med hantering av varorna. Vid felleverans står Classic Centre för eventuell extra fraktkostnad.

Korrekt adress etc. Detta kan tyckas självklart men du ansvarar för att du skriver in din korrekta adress, mobilnummer, mailadress etc. Gör du fel och paketet kommer i retur får du betala de fraktkostnader som uppstår alt. avgift för outhämtat paket om du inte längre vill ha det. Var därför nogrann när du fyller i dina uppgifter och fyll i allt! Det ansvaret ligger på dig som kund.

Vid leveransnotisen får du ditt kollinummer så att du själv kan spåra det men du kan även ladda ner en app så kan du se var ditt paket från DHL är och när det ska komma till dig.

 

      

 

Transportskador
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören/chauffören alt. postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du OMGÅENDE kontakta dem och göra en skriftlig skadeanmälan. Om du missar detta riskerar du att inte få ersättning för transportskadan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

 

Ångerrätt/Reklamation (Gäller ej företag)

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor förpackning utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor, se nedan). Ångerrätt gäller obrutna förpackningar. Tänk på om du har testat eller öppnat en förpackning eller skadat förpackningen eller varan kan prisavdrag göras vilket bedöms i det enskilda fallet efter inspektion.

Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Classic Centre löser inte ut paket mot postförskott eller efterkrav.

Återbetalning av varans pris och fraktkostnad sker inom 14 dagar från det att säljaren mottar meddelande om att avtalet hävts. Vid delretur förbehåller vi oss rätten att endast återbetala varans pris eftersom fraktkostnaden är samma oavsett antal och vikt.

 

UNDANTAG: Ångerrätten gäller inte för specialbeställningar, det vill säga en vara som tillverkats efter dina särskilda önskemål och/eller specifikationer eller varor som inte är lagervaror (vare sig hos Classic Centre eller dess underleverantör) som inte annars skulle tillverkats om inte du beställt varan. I samband med en beställning av en sådan vara får du som kund tydlig information om detta, det finns tydligt angivet under varans beskrivning, så var noga att läsa all information. Livsmedel, godis, underkläder eller digital media omfattas inte heller av ångerrätten. 

Vid ångerätt ska Ångerblanketten användas: http://www.konsumentverket.se/Global/Konsumentverket.se/Best%C3%A4lla%20och%20ladda%20ner/Lagar/Dokument/%C3%85ngerblankett_Konsumentverket_150817.pdf

 

Reklamation

Du har reklamationsrätt i 36 månader från inköpsdatum enligt konsumentköplagen. Detta förutsätter att produkten har varit behäftad med fabrikationsfel (ursprungsfel) från det datum den köptes. Har produkten utsatts för ovarsam behandling, onormalt slitage, felaktigt handhavande eller liknande under brukandet gäller inte reklamationsrätten. Efter att sex månader förflutit från inköpsdatum åligger det kunden att bevisa att felet på produkten funnits från början. Kostnad för returfrakt till oss i detta fall sker på kundens bekostnad. Vi reparerar produkten eller ersätter med en ny/likvärdig produkt och skickar den till dig på vår bekostnad. Ogiltiga reklamationer returneras utan åtgärd till kunden på kundens bekostnad. Vid en eventuell tvist följer vi ARN´s rekommendationer.

Använd Konsumentverkets blankett och skicka in den till Classic Centre INNAN du returnerar varan: http://www.kkv.fi/globalassets/kkv-pa-svenska/information-och-anvisningar/fel-fordrojning-och-reklamationer/blanketter/pdf/reklamation-gallande-fel-i-vara.pdf

OBS: Kontakta oss via mail till bengt@classiccentre.se om du vill göra en reklamation. Beskriv nogrant vad som är fel och bifoga foto. När du fått besked av oss om den fortsatta processen kan du vid behov returnera varan, INTE innan. Classis Centre hämtar inte ut/löser inte ut returer utan ett skriftligt godkännande i förväg. 

 

Garanti

Classic Centre lämnar ett (1 år) års garanti.


 

Betalningsalternativ

- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/#v2

- Swish

Du kan enkelt Swisha köpeskillingen till oss, sekundsnabbt.

F.n. erbjuder vi ej betalning mot faktura eller delbetalning. 

- Betalningssäkerhet:

All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Läs mer på:  https://www.payson.se/sv/anvandarvillkor/#v2

 

Efterkrav (s.k. postförskott)

Varor kan skickas mot efterkrav via DHL. En extra avgift tas ut om 95:- per beställning/försändelse. Du betalar alltså hos ditt ombud samtidigt som du hämtar ut ditt paket. Bra om du tänker igenom ditt köp ordentligt innan så att du inte åker på att betala för outlöst paket. Läs mer under "Leveransvillkor".

Lägg din beställning i web-shopen och klicka för "Betala vid leverans med efterkrav.". 

Observera även att ditt vanliga DHL Service point kanske inte anslutit sig till Efterkravstjänsten, då många små (ICA och andra stora brukar vara med) ombud valt att stå utanför detta upplägg p.g.a. kostnaderna. Vi försöker att hitta ett ombud så nära dig som möjligt men men det kan alltså bli ett ombud en bit bort i värsta fall. Detta måste du alltså vara beredd på och var ombudet finns går inte att få reda på innan bokningen görs, tyvärr. 

OBS: Artiklar där frakten ingår och som skickas direkt från ett centrallager hem till dig är undantagna, går ej att få mot efterkrav, tyvärr. Även om du skulle lyckas med att "tvinga igenom" en sådan order kommer vi att höra av oss då du behöver lägga om ordern mot förskottsbetalning.

 


Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms, plus fraktkostnad och ev. andra avgifter.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. OBS: Om du inte anger ditt mobilnummer (eller skriver fel) kan det innebära problem för dig och en extra kostnad om paketet går i retur.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Ändringar

Vi förbehåller oss rätten till ändringar som ligger utanför vår kontroll, ex. hos partners som kan ändra sina villkor.

 

 

Integritetspolicy (GDPR)

Policy avseende integritet och marknadsföring hos Classic Centre 4C. Cars & Caravans AB

Två olika verksamheter finns och de behandlas lite olika:

www.classiccentre.se och vår representation av Roka-Werks produkter (se tillägg längst ner)

 

Allmänt

Denna policy beskriver hur Classic Centre 4C. Cars & Caravans AB (org. nr 556786-8541) nedan benämnd Classic Centre hanterar dina personuppgifter. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning så att du kan känna dig trygg när du lämnar dina företags och personuppgifter till oss.

Personuppgiftsansvarig

Classic Centre är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning.

Insamling av information

För att du ska kunna köpa våra varor eller tjänster, eller kontakta oss för service, support, garantifrågor eller information måste vi samla in och behandla vissa personuppgifter.

Vi samlar in information från dig när du beställer produkter eller tjänster via våra webbplatser, kontaktar oss via kontaktformulär eller när du anmäler dig till vårt nyhetsbrev. Den insamlade informationen vid beställning av produkter eller tjänster inkluderar ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, personnummer, IP-adress, företagets organisationsnummer samt adressuppgifter. Vid anmälan till nyhetsbrev samt vid användande av kontaktformulär sparar vi din e-postadress samt namn om det är angivet.

Användning av information

Classic Centre behandlar dina personuppgifter för olika ändamål. Huvudsakligen i syfte att,

  • Fullgöra våra förpliktelser gentemot dig som kund, som genomförande av köp, abonnemang, fakturering och tillhandahållande av support.
  • Möjliggöra allmän kundvård och kundservice, som för att besvara frågor kring produkter och tjänster samt rätta felaktiga uppgifter.
  • Lämna information samt per post, e-post, SMS/MMS samt telefon avseende Classic Centre och utvalda samarbetspartners tjänster.
  • Förbättra vårt kunderbjudande, till exempel utveckling av tjänster, produkter och funktioner.
  • Förhindra bedrägerier och utföra riskhantering.
  • Följa tillämplig lagstiftning, till exempel bokföringslagar.
  • Uppgifterna kan även utgöra underlag för marknads- och kundanalyser, marknadsundersökningar, statistik, affärsuppföljning samt affärs- och metodutveckling relaterat till köp av varor och tjänster.
  • Uppgifterna kan användas för identifikation, direktmarknadsföring, kundundersökningar, nyhetsbrev samt för statistikändamål.
  • Uppgifterna kan även användas för att analysera köpvanor i så att vi kan förse dig med relevant information och marknadsföring samt för att förbättra webbplatsen, betallösningar/processer. Samkörning med andras register som kreditupplysningsregister kan även förekomma. 
  • Även de kunduppgifter som lämnas vid ingång av köp på efterkrav men där kunden inte hämtar ut och betalar sin beställning sparas. Uppgifterna sparas då Classic Centre äger rätt att fakturera för ett sådant fall enligt våra villkor.

 

Laglig grund för insamlande av data

Syfte 1: För att administrera, utveckla och leverera våra varor och tjänster samt tillhandahålla support

Rättslig grund: Fullföljande av avtal om köp (försäljningsvillkor) och i förekommande fall fullföljande av avtal om abonnemang (abonnemangsvillkor)

Vilka personuppgifter lagras: Namn på kund, kontaktperson, företagsnamn, organisationsnummer samt adress, telefonnummer samt e-post.

Lagringstid: Tre år efter att du senast varit aktiv hos Classic Centre, till exempel genom att använda våra tjänster eller kontakta vår kundtjänst

 

Syfte 2: För att försäkra oss om att gällande svensk lagstiftning efterlevs, exempelvis bokföringslagen

Rättslig grund: Förpliktelse enligt gällande lag

Vilka personuppgifter lagras för detta ändamål: Namn på kund, kontaktperson, företagsnamn, personnummer, organisationsnummer samt adress, telefonnummer samt e-post.

Lagringstid: Så länge vi är skyldiga att lagra uppgifterna enligt tillämplig lag

 

Syfte 3: Driftinformation samt kommunikation kring Classic Centre och våra samarbetspartners eller koncernbolags tjänster genom post, e-post, telefon och SMS/MMS

Rättslig grund: Intresseavvägning

Vilka personuppgifter lagras för detta ändamål: Namn på kund, kontaktperson, företagsnamn, personnummer, organisationsnummer samt adress, telefonnummer samt e-post.

Lagringstid: Tre år efter att du senast varit aktiv hos Classic Centre, till exempel genom att använda våra tjänster eller kontakta vår kundtjänst

 

Hur länge sparar vi uppgifter om dig?

Dina personuppgifter sparas endast så länge som det finns ett behov av att spara dem för att fullgöra de ändamål som uppgifterna samlades in för i enlighet med denna Integritetspolicy. Classic Centre kan komma att spara uppgifterna längre om det behövs för att följa svensk lagstiftning eller i förekommande fall för att bevaka rättsliga intressen.

 

Utlämnande till tredje part

Vi säljer, handlar, eller på annat sätt överför, inte personligt identifierbar information till utomstående parter. Som utomstående part räknas inte betrodd tredjepart som hjälper oss att driva vår webbplats (hostingleverantör) eller vårt företag (revisor & bokföringsbyrå) samt officiella samarbetspartners som exempelvis betalningsleverantörer, TA (Transportadministratör) system samt affärssystem när det så behövs för att fullgöra ett beställt åtagande.

Vi anser att det är nödvändigt att dela information i syfte att undersöka, förhindra eller vidta åtgärder mot illegala aktiviteter, misstänkt bedrägeri, situationer som medför en potentiell risk för en persons fysiska säkerhet, brott mot våra användarvillkor eller andra tillfällen då lagen kräver så.

Genom att godkänna vår policy/villkor i samband med köp eller lämnande av uppgifter så samtycker du till att dina personuppgifter kan komma att överförs till land utanför EES.

 

Säkerhet & Informationsskydd

Vi vidtar en rad olika säkerhetsåtgärder för att skydda dina personliga uppgifter. Vi använder oss av krypteringsmetoder för att skydda känsliga uppgifter som överförs över internet. Endast medarbetare som ska uträtta ett specifikt jobb (t.ex. fakturering eller kundservice), får tillgång till personligt identifierbar information. De datorer/servrar som används för att lagra personligt identifierbar information finns f.n (men kan komma att ändras) därför i avsedd samt säker miljö i Sverige.

 

Använder vi oss av cookies?

Ja. Våra cookies förbättrar tillgången till vår webbplats och identifierar återkommande besökare. Dessutom förbättrar våra cookies användarupplevelsen genom att spåra och målanpassa användarens intressen. Vår användning av cookies kopplas över huvud taget inte till personligt identifierbar information på vår webbplats.

 

Avsluta prenumeration

Vi använder den e-postadress du förser oss med för att skicka information och uppdateringar som angår din beställning, enstaka nyhetsbrev, relaterad produktinformation etc. Om du inte längre vill ta emot sådana meddelanden hittar du information om hur du avslutar prenumerationen i slutet av varje e-postmeddelande.

Om det skulle ske ägarbyte (försäljning av hela verksamheten eller delägare) av Classic Centre´s verksamhet säljs kan dina personuppgifter lämnas ut till rådgivare, eventuella köpare och dennes rådgivare och därefter lämnas vidare till den nya verksamhetens ägare.

 

Ändring av integritetspolicy

Classic Centre äger rätt att vid behov ändra och komplettera integritetspolicyn.

 

Kontaktinformation

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om denna integritetspolicy, behandlingen av dina personuppgifter eller om du vill begära ett registerutdrag. Du har, enligt personuppgiftslagstiftningen, rätt att en gång per kalenderår gratis få besked om dina personuppgifter. Om du önskar sådan information ska du skicka in en skriftlig begäran till oss. Begäran ska enligt gällande personuppgiftslagstiftning skickas in underskriven av dig per post till den adress som anges på webbplatsen. Den får alltså inte skickas per e-post. Vår kontaktinformation hittar du HÄR

 

TILLÄGG – ROKA-WERK (Foodtrucks etc.):

Vi representerar även Tyska tillverkaren Roka-Werk GmbH, www.roka-werk.de och här särskiljer vi personuppgifterna då de inte ingår i vår web-shop.

Syfte:

Vårt syfte med att samla in dina personuppgifter och regintreringsnummer på dina Foodtruckfordon om du har sådana, är att kunna ge information om de produkter och tjänster som du efterfrågar. Då en köpprocess i detta område kan vara lång behåller vi dina uppgifter tills du skriftligen ber om att bli borttagen. Vi kan även använda dina personuppgifter i samband med att vi skickar ut nyhetsbrev, marknadsföring och liknande information. Vi kan komma att lämna ut dina personuppgifter till Roka-Werk.

 

 

 

Drift & produktion:  Wikinggruppen